Advertisement

Tuesday, January 18, 2011

Lamanya tak update...

Since 13 September 2009 sehingga sekarang 19 jan 2011, wahhhhhhhh..dah bersawang , berkulat, berlalat blog aku nie tak berupdate. Mula-mula blog aku nie di cipta untuk luahan hati aku, segala sumpah seranah yang aku simpan akan aku luahkan kat blog aku. Tapi bila difikirkan baik aku gunakan blog aku ni untuk kebaikan dan pembelajaran bersama.

Ok..oleh sebab aku nie minat fotografi dan editing..so aku gunakan lah blog aku nie untuk fotografi dan editing. Aku akan luahkan segalan bentuk pembelajaran dalam skill fotografi dan editing. Aku pun masih banyak yang perlu dipelajari, so dalam ertikata yang sebenar, KITA BELAJAR SAMA-SAMA LAH YER....

So entry aku yang dari yang dari 2007 hingga 2009 tu korang abaikan je lah yer... Hehehhe
Mengenai fotografi aku hanya guna kamera cikai jer yang telah banyak berjasa kat aku. Antara jasa yang paling besar kat aku adalah Menang Hotshot kat Digital Camera pada Jan 2007 , dua kali masuk Majalah Digital Hot Shot pada bulan September 2006 dan bulan Mac 2007.
Camera yang aku gunakan adalah FujiFinepix 9500. Dan untuk editing aku gunakan Adobe Photoshop CS3.


Preview dari hadapan


Privew dari atas


Preview dari belakang.

So sebab aku gunakan kamera yang tidaklah sebaik performance Canon dan Nikon , aku memerlukan bahan perisa untuk memantapkan atau mencantikkan lagi gambar aku. so aku gunakan lah Adobe Photoshop.











No comments: