Advertisement

Tuesday, January 15, 2008

JCo di hujung minggu

Hari Ahad semalam..aku pegi Pavillion...ni lah 1st pg sana...banyaknya kedai yang branded..aku apa lagi..just window shopping je lah...kul 3 aku tgk citer..In the name of the king..( lupa plak tajuknya..tul kot..huhuhh)..oklah...not bad lah...kekadang bosan..kekadang best time dia berlawan...aku kasi 7 bintang....:D

Lepas tgk wayang aku jalan kat tingkat bawah...tiba2 mata aku terpana pada satu kedai...heran...
kaget....terkesima...napa ramai gile yang beratur kat kedai nie..apakah keistimewaan kedai nie...
Rupa-rupanya kedai Donut jer...erm..tak pernah dgr nama kedai nie..selalu yang famous Dunkin Donut jer..aku ngan member aku pun cuba lah beratur...erm..panjang giler....penat lah kaki nie berdiri...tapi sbb aku nak rasa..apa yang org lain sanggup beratur...hanya untuk sekeping donut.. aku pun sanggupkan berdiri....erm...tup tap..tup tap...masa yg ke-45 minit aku berdiri..tiba turn aku pilih donut...mata aku mcm tak tahu nak pilih apa..aku belilah setengah dozen...aku pilih yang ada almond ( Namanya Al-Capone), Mochabella satu..Tiramisu satu...Chocolate Rice satu dan Strawberry Filling satu..murah gak setengah dozen ( 6 ketul) baru RM10.00 jer...

Malas nak makan kat situ..aku bawak tapau balik rumah...leh kongsi ngan member osmate...
Sampai rumah...aku bawaklah masuk bilik dulu...mula2 aku rasa Alcapone tu...masa kunyahan pertama...aku terkesima.....ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH...SEDAPPP GILER!!!!!!!!!!!!!!...
terasa kerangupan almond badamnya...krup..krap...krup krap....

Lepas tu aku makan...donut yang ke2 ( Tiramisu)..sedap tak terkata...donut yg ke-3 ( Strawberry Filling) perfghhh..menusuk kalbu...yg ke-4 ( Chocolate Rice) urmmm..menjilat jari...
yang ke5 plak ( Mochabella) erm..hanya lidah aku je yang dapat menafsirkan kesedapan yang tak terhingga itu....and last sekali..mcm donut pertama tadi ( Al-Capone) aku kunyah perlahan-lahan( 40 kali kunyah)...untuk merasa kesedapannya tu...perghhh...

Dengan sekelip mata jer..aku dah habiskan 6 biji donut dalam satu masa...abis plan nak kasi osmate..kerana ketamakan aku tu...rasa mcm tak puas..menyesal aku tak beli satu dozen...
lepas nie Selamat Tinggal Dunkin Donut...and Welcome JCo Donut...Huhuhuhu:D




6 Biji Donut yang aku beli..


Al-Capone yang paling sedap...


Welcome JCo, I'll get u soon...huuuhuhu





3 comments:

mc'kie tok one said...

wah..donut..dapnye...sup..aku tak penah pi pavillion lagik...dap ek donut tu...dunkin donut aku dah kureng..cewah..mentang2 dah ada choice lain..hehehe..aku suka donut yang kat tesco extra kat cheras tu..apple donut ke apa namanya...tapi dap le..lembuttt je..tapi nnt le...1 sweet day bile pi pavillio (tah bile dapat pi)..aku nak beratur panjang cam ko gak..hehehe....

Diana said...

fuyooo.. sedapnya donut tuhhh.. belikan aku sup.. nak gak rasa camne sedapnya donut tu smpai dunkin donut pun kalah nih... terliur le plak... huhuhu

mc'kie tok one said...

sup..yang aku ckp yg kat cheras tu...BIG APPLE DONUT...dap gak..lembut je...tapi tak tau ler kot2 tak sesedap JCO tue..